A szkennelés folyamata viszonylag egyszerű, és a legtöbb modern szkenner könnyen használható. Íme a lépések, hogyan kell szkennelni egy dokumentumot:
1. Készítsd elő a szkennert
- Kapcsold be a szkennert, és ellenőrizd, hogy a számítógépedhez vagy más eszközhöz van csatlakoztatva (USB-n vagy Wi-Fi-n keresztül).
 - Ha multifunkciós nyomtatót használsz, akkor válaszd ki a szkennelési funkciót.
 
2. Helyezd be a dokumentumot
- Nyisd fel a szkenner fedelét.
 - Helyezd a dokumentumot a szkenner üvegére arccal lefelé, úgy, hogy az oldal igazodjon a szkenner sarkaihoz, ahol a jelzések találhatók.
 
3. Szoftver elindítása
- Nyisd meg a szkennerhez tartozó szoftvert a számítógépen.
 - Ha nincs külön szoftver, a Windows „Windows Fax and Scan” programját használhatod, vagy macOS-en a „Preview” (Előnézet) alkalmazást.
 
4. Szkennelési beállítások
- Válaszd ki a szkennelés típusát (színes, fekete-fehér vagy szürkeárnyalatos).
 - Állítsd be a felbontást (DPI – minél nagyobb a DPI, annál részletesebb lesz a kép, de több helyet is foglal).
 - Válaszd ki, hogy milyen formátumban szeretnéd elmenteni a fájlt (pl. PDF, JPEG).
 
5. Szkennelés elindítása
- Indítsd el a szkennelési folyamatot a szoftverben található „Scan” (Szkennelés) gombra kattintva.
 - Várj, amíg a szkenner befejezi a dokumentum beolvasását.
 
6. Dokumentum mentése
- Miután a szkennelés elkészült, megjelenik az előnézet.
 - Ha elégedett vagy az eredménnyel, mentheted a dokumentumot a kívánt helyre a számítógépen.
 
7. Szkennelés további lapokkal
- Ha több oldalt szeretnél szkennelni, ismételd meg a folyamatot minden egyes oldallal.
 
Ha bármilyen speciális szkennelési kérdésed van (pl. OCR beállítások), szívesen segítek!
4o
Szólj hozzá!