Ha a fenti kérdésre igennel válaszoltál, a célt már ki is tűzted: már csak a megvalósítás maradt hátra. És mivel a profi e-kereskedelmi marketing hazánkban még kevésbé elterjedt, hamar megtérülhet, ha ebbe fektetsz. Cikkünkben megmutatjuk a leghatékonyabb technikákat, melyekkel gyorsan az élre törhetsz!
Egy olykor lenézett, mégis jövedelmező módszer: az e-mail marketing
Ha a hírlevélre gondolsz, rögtön az a rengeteg spam jut az eszedbe, a virtuális levelesládád mélyén? Ez csak azért van, mert az e-mailek küldői valamit rosszul csinálnak. Az olyan leveleket, amelyek értéket adnak (információt, kedvezményt, megoldást egy problémára), még mindig szívesen nyitják meg az ügyfelek.
Te is kiaknáznád az email marketing megtartó erejét a kommunikációdban? A Konverzió Mester online konzultációján segít, hogy az elméletet könnyedén a gyakorlatba ültethesd!
Egy jól felépített hírlevél ugyanis rendkívül eredményes fegyvered lehet az értékesítés során. Testre szabott ajánlatokat küldhetsz általa a vásárlóidnak (az online viselkedésük alapján), javítva ezzel az ügyfélélményt. Bizalmat építhetsz a kosárelhagyókban, akiket így hamarosan vásárlóid között üdvözölhetsz (a vásárlás előnyének hangsúlyozásával, kedvezményekkel vagy korlátozott ideig érvényes ajánlatokkal). Az értékvezérelt tartalmakkal pedig hűséges vevőidben is tovább növelheted az elkötelezettség érzését.
Milyen eszközökre támaszkodhatsz még?
Az e-mail marketing mellett azonban vannak más online marketing eszközök és platformok is, melyeket sikerrel használhatsz:
1. Közösségi média. Az ügyfelek megtartására és az új ügyfelek elérésére egyaránt hasznos, ha van egy alaposan átgondolt közösségi média stratégiád és megjelenésed. Interaktív versenyek futtatásával, a felhasználók által generált tartalmak megosztásával, online ügyfélszolgálattal megerősítheted vevőkörödben az összetartozás érzését. Egy jó online közösség ugyanis még inkább elősegítheti azt, hogy (legközelebb is) tőled vásároljanak.
2. Hűségprogramok. Kínálj jutalmakat, személyre szabott kedvezményeket, koraibb hozzáférési lehetőséget új termékeidhez azoknak, akik visszatérő vásárlóid! Így nagyobb eséllyel maradnak hosszú távon is lojálisak – és az új belépők is látni fogják, miért éri meg nekik a többszöri vásárlás.
3. A kosárelhagyás orvoslása. Az új vevők bevonzása mellett azonban szükség van a régiek megtartására, és a már fennálló problémák megoldására is. A kosárelhagyás épp egy ilyen kardinális kérdés, főleg, ha az nagy arányban fordul elő webshopodnál. A félbehagyott tranzakcióknál ezért is érdemes remarketing kampányokat futtatni: egyfajta emlékeztetőként és ösztönzésként, miért éri meg befejezniük a vásárlást.
A kulcs: a szinergia
Az online marketinged azonban akkor lesz a leghatékonyabb, ha minél több eszközt alkalmazol egyszerre. A folyamatos, több platformon való jelenlét révén ugyanis egyszerre több (potenciális) ügyfelet érhetsz el. Az érdeklődőknek pedig annál vonzóbb lesz a webáruházad, minél több oldalról megismerik.