A Kormányzati Ügyfélvonal, mint az országos telefonos ügyfélszolgálat bázis ügyfélszolgálata, feladatellátását a 451/2016. (XII.19.) Korm. rendeletben meghatározottak alapján végzi. Az ügyfélszolgálat a 1818-as rövidített hívószámon, az év minden napján 24 órában várja az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek megkereséseit.
A Kormányzati Ügyfélvonal kiemelt feladatai közé tartozik a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, az e-közigazgatási szolgáltatások, alkalmazások támogatása. Ezen feladatok ellátása alapján az integrált e-közszolgáltatások ügyfélszolgálati nemzeti kompetencia központja.
Az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2010. évi LXXV. törvény 11. § (1) bekezdésének b) pontja értelmében a foglalkoztatás bejelentése az országos telefonos ügyfélszolgálat 185-ös hívószámán keresztül is teljesíthető.
A Szolgáltatást az állampolgárok és vállalkozások díjmentesen vehetik igénybe. Belföldről a 1818-as hívószám díjmentesen, míg a 185-ös hívószám a hívó fél szolgáltatója által biztosított tarifával hívható.
Koronavírus Sajtóközpont: a 1818-as telefonszámon kérhető az adatok pontosítása
Azt írták: ha valaki az oltásra történő regisztrációkor pontatlanul adta meg adatát, és emiatt a neki küldött értesítőben téves adatot tapasztal, akkor az ingyenesen hívható 1818 telefonszámon vagy az [email protected] email címen kérheti a regisztrációkor megadott adatai pontosítását, javítását.