Az internet és a filmes streaming oldalak korában azt hinnénk, hogy az olyan tevékenységek, mint a rádióhallgatás, már divatjamúltnak számítanak. Ez azonban óriási tévedés! Egy nemrég készült hazai felmérés szerint ugyanis átlagban két és fél órát rádiózunk naponta.
A rádió is halad a korral
Ez az adat valószínűleg nem lenne ilyen magas, ha a rádiócsatornák nem alkalmazkodnának a változó hallgatói igényekhez. Azonban a szerkesztők és műsorvezetők folyamatosan azon dolgoznak, hogy minőségi szórakozást biztosítsanak a hallgatóknak.
Nincs ez másképp a Rádió 1 esetében sem, nem véletlen, hogy ez az ország egyik legnépszerűbb adója. Csak Balázsék reggeli műsorát százezrek követik napi szinten, de ugyanígy rengeteg hallgatót vonz Györke Attila műsora, a Disco’s Hit és a World is Mine Radio Show is, hogy csak egy pár példát említsünk.
A legfrissebb slágerek, nyereményjátékok, kívánságműsorok, bulimixek, megjelenés rendezvényeken és kitelepüléseken… mindez garantálja azt, hogy a Rádió 1 népszerűsége töretlen.
A csatorna kiváló példa arra, hogy ez a közel 100 éves múlttal büszkélkedő médium manapság is felkapott, ráadásul nemcsak az idősebb korosztály, hanem a fiatalabb generáció körében is.
Ráadásul ma már azoknak a száma is egyre magasabb, akik az analóg helyett az internetes közvetítést hallgatják, például az Online Rádió weboldalán.
A rádió a harmadik legnépszerűbb médiatermék hazánkban
Az NMHH nemrégiben végzett egy felmérést azzal kapcsolatban, hogy kiderítse, milyenek a magyarok médiafogyasztási szokásai.
Az 1000 fő bevonásával végzett vizsgálat eredményeként kiderült, hogy az átlagfogyasztók naponta 295 percet töltenek televíziózással, 204 percet internetezéssel, 152 percet rádióhallgatással és 17 percet nyomtatott sajtótermékek olvasásával.
Mindez annyit jelent, hogy átlagosan napi mintegy két és fél órán keresztül hallgatjuk a rádiót. Ha összeadjuk az imént említett számokat, az derül ki, hogy naponta 668 percet töltünk médiafogyasztással, ami átszámolva kicsit több, mint 11 óra.
Ez elsőre soknak tűnik, és talán fel is tesszük a kérdést, hogy “de hát mégis kinek van ennyi szabadideje?”, ugyanakkor ha belengoldolunk, nagyon is lehetséges.
A rádió végigkíséri a napunkat
Ha a rádió példájánál maradunk, akkor belátjuk, hogy az iménti szám nem is feltétlenül olyan túlzó. Hiszen rádiót hallgatni lehet például a munkahelyre menet vagy onnan hazafelé az autóban, illetve bizonyos munkakörök esetében akár munkavégzés közben is.
Gondoljunk csak például az üzletekre, vendéglátóhelyekre, ahol háttérzajként gyakran szól a rádió, de említhetnénk akár az építkezéseken dolgozó szakikat vagy a sofőröket, akik szintén gyakorta kapcsolják be a rádiót munka közben.
Valamint a rádiózás egy olyan tevékenység, ami nem igényli azt, hogy minden érzékszervünkkel rá figyeljünk, így otthon is lehet közben házimunkát végezni, újságot olvasni, internetezni, így akár több médiaterméket is fogyaszthatunk egyszerre.