Szinte nincs olyan diák, aki olykor ne kapná meg a felnőttektől azt hogy “neked még könnyű dolgod van, hiszen csak iskolába kell járnod.” Ezek a felnőttek viszont rendre elfelejtik, hogy ők maguk is voltak tanulók, és bizony sokszor egyáltalán nem volt móka és kacagás az iskolai élet.
Az oktatás pedig hazánkban manapság számos sebből vérzik, így semmi meglepő nincs abban, ha a gyerekek stresszesek, kimerültek, nehezen megy nekik a tanulás. De vajon hogyan lehetne ezen segíteni?
A megoldás sokrétű, de A végtelenbe és tovább blogjában olvashatunk arról is, hogy az Access Bars terápiák miért hasznosak az iskolai környezetben. Kántás Kata, a cikkek szerzője maga is kezelő, lehet hozzá bátran fordulni.
Diáknak lenni nem is egyszerű!
Ha gyerekekről vagy tinikről szóló filmet, sorozatot nézünk, szinte mindig helyet kap valamilyen formában az iskola is a történetben. Ám ezeknek a jeleneteknek elég kevés köze van a realitáshoz, pláne a magyar valóság tér el merőben attól, mint amit az amerikai filmekben láthatunk.
A való életben a diákok sokszor küzdenek a mindennapos kihívásokkal, például azzal, hogy jó jegyeket szerezzenek, legyenek barátaik, megfeleljenek a tanárok elvárásainak. Ez viszont rengeteg stresszt okozhat, ami a teljesítmény romlásához és demotiváltsághoz vezethet.
A koncentrációk és érzelmi nehézségek orvosolására viszont jó módszer lehet a rendszeres Access Bars kezelés. Ez egy olyan terápia, ami helyreállítja az energetikai egyensúlyt, csökkenti a stresszt, növelje a koncentrációt és a kreativitást.
A rövid, 20-30 perces terápiák ráadásul könnyen beilleszthetőek a napirendbe, így nem fogják felborítani a tanmenetet sem. A kezelés által a gyerekek teljesítménye és közérzete is javulhat.
A pedagógus szakma kihívásai
Nem volna fair, ha a diákok mellett nem említenénk meg azokat az embereket, akik a mai oktatási rendszer másik nagy “elszenvedői” – azaz a tanárokat.
Nekik sincs ugyanis könnyű dolguk, hisz egyfelől nagyon szigorúan van szabályozva a tanítás menete, másrészt arra is törekedniük kell, hogy a diákok szeressék az óráikat.
Ráadásul egy tanár munkája nem ér véget akkor, amikor kicsengetnek az utolsó óráról, hanem otthonra is bőven marad teendő: dolgozatok javítása, készülés a másnapi órákra, kötelező adminisztráció stb.
Mindebből következik, hogy az Access Bars kezelések nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is éppoly hasznosak, hiszen ők is küzdenek stresszel, koncentrációs nehézségekkel, sőt sokuknál a kiégés veszélye is fennáll.
Ha viszont megszabadulnak ezektől a blokkoktól, akkor sokkal hatékonyabban végzik majd a munkájukat és ezt a pozitív változást egész biztosan a diákok is észreveszik majd.
Hogyan valósítható meg?
Az Access Bars kezelések bevezetése az iskolában igényel egyfajta nyitott gondolkodásmódot a vezetőség részéről, valamint elkötelezettséget a tanárok felől. Lehet, hogy a gyerekek eleinte szkeptikusan állnak majd hozzá, de ha érzik magukon a kedvező hatásokat, akkor ők is elismerik majd a módszer előnyeit.