BKK ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hivatalos nevén BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. egy 2011. január 1-jén megalakult budapesti önkormányzati közlekedési közszolgáltató vállalat, a fővárosi közlekedés irányító szervezete.
A BKK a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya, a BKV Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat egyes feladatait, valamint a Parking Kft. és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető, Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. teljes feladatkörét integrálja működésébe. A tervek szerint hozzá tartoznak majd a közlekedésszervezési és -fejlesztési feladatok, a tömegközlekedés szervezése, megrendelése, ellenőrzése, a tömegközlekedési forgalomirányításhoz kapcsolódó feladatok, a kiemelt közlekedési projektek, valamint a közútkezelés irányításával, megrendelésével, ellenőrzésével és a közúti forgalomirányítással összefüggő feladatok.
A koncepció szerint a vállalat bevételei egyrészt a menetdíjakból, az állami és önkormányzati támogatásból és fogyasztói árkiegészítésből, másrészt a behajtási és parkolási díjakból, a közútfenntartás önkormányzati támogatásából és az ingatlanfejlesztői hozzájárulásból tevődik össze.
2012. május 1-től átvette BKV számos feladatát:
- tömegközlekedés szolgáltatásszervezése, a hálózat, járatok, menetrendek meghatározása
- közszolgáltatási szerződések megkötése BKV-val és versenyeztetett szolgáltatókkal
- viteldíj-rendszer fejlesztése, javaslattétel a változtatásra
- jegy- és bérletértékesítés, ellenőrzés
- forgalomirányítás, rendkívüli forgalomfelügyelet
.
BKK ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!