in

Boldog szülinapot Törőcsik Mari – interjúval köszöntsük

Hatalmas színészek között nőttem föl, szerencsém volt filmen és színpadon egyaránt – vallja Törőcsik Mari Kossuth-díjas színművész. A nemzet színésze, aki két készülő filmben is szerepel, a Nemzeti Színházban ősszel egy Ibsen-darabban lép színpadra, tavasszal pedig egy Brecht-bemutatóra készül, 80. születésnapja alkalmából adott interjút az MTI-nek.

Törőcsik Mari elmondta, hogy a közelmúltban fejezte be Mészáros Márta Aurora Borealis – Északi fény című filmjének és Kamondi Zoltán Halj már meg! című szatirikus krimijének a forgatását.
„Az egyikben tulajdonképpen három mondatom van és ülök egy tolószékben” – mondta Kamondi Zoltán filmjére utalva, hozzátéve: nehézséget csak az jelentett, hogy a forgatáson folyton ott kellett lennie, mivel az egyik főszereplő anyját játszotta, aki mindig a fia közelében van.

Mint megjegyezte, Mészáros Mártánál sincs nagy szerepe: a két idősíkon, az 1950-es években és napjainkban játszódó történet egyik főszereplőjének öregkori énjét játssza, a fiatalkori ént Törőcsik Franciska alakítja. „Nagyon érdekes a történet, Mészáros Márta szép és jó filmeket tud csinálni, ebből nagyon jó film készülhet” – vélte Törőcsik Mari.

Elárulta azonban, hogy a legtöbb energiája a színpadon van. Jelenleg a Nemzeti Színházban a Brand című Zsótér Sándor-rendezésben játszik. Az évad második felében szintén Zsótér rendezésében Brecht Galilei élete című darabjában várja újabb feladat, az öreg Galilei szerepére kapott felkérést.

Törőcsik Mari pályája korábbi szakaszait felidézve szívesen emlékezett vissza arra, hogy milyen rengeteget játszott együtt Básti Lajossal. „Amikor bekerültem a Nemzeti Színházba, így visszagondolva, minden feleségét én játszottam” – jegyezte meg, hozzátéve: Básti óriási színész volt, csak a tehetségtelenséget nem bírta és ha tehetségtelen rendező rendezte, akkor azt unta.

„Engem az Isten a tenyerén hordozott” – fogalmazott Törőcsik Mari, hozzátéve, hogy ugyan nem voltak megfizetve, ezért rengeteg rossz filmben, darabban, rendezővel is kellett dolgoznia, de legalább 13-14 zsenivel is dolgozhatott együtt. „Másnak – olyan zseniknek, mint Psota Irén vagy Kozák András – egy rendező jutott egész életében. Nekem színpadon nagyon nagy szerencsém volt” – hangsúlyozta.

Felidézte, hogy sokáig eltanácsolták a színészi pályától és sokan még akkor sem ismerték el, amikor a Nemzeti Színház társulatának híres tagjai – Bihari József, Makláry Zoltán, Mészáros Ági, Somogyi Erzsi vagy Básti Lajos – már azt mondták neki, ne törődjön semmivel, mert már jó a színpadon. De – mint mondta – a nagy áttörés a Varsói melódia volt, amelyet a Katona József Színházban – akkor a Nemzeti kamaraszínházában – játszottak Iglódi István rendezésében.

A Törőcsik Mari interjú ITT folytatódik.

Szólj hozzá!

November 22-én újra Magyarország, szeretlek

Sztárban sztár: Gáspár Laci így hozta Demjén Ferenc dalát