in

A Budapesti Operettszínház 5 perce közölte – ezt a bejelentést sokan várták

A Budapesti Operettszínház kedd este 20 óra után jelentette be, hogy holnaptól már a tavaszra készülnek.

„Tartson velünk tavasszal is! Holnap megkezdjük új, TAVASZI BÉRLETeink árusítását, és a jegyértékesítést márciusi és áprilisi programjainkra. Két izgalmas bemutató és egy nagyszabású, jubileumi gála mellett nagysikerű repertoár előadásainkkal indítjuk a tavaszi szezont a Nagymező utcában.” – indult a tájékoztató a színház hivatalos oldalán.

Újra A víg özvegy

A Budapesti Operettszínház tíz év után ismét műsorára tűzi Lehár Ferenc klasszikus remekét, A víg özvegyet Fischl Mónikával és Bordás Barbarával a címszerepben. A francia vígjáték alapján íródott librettó a dúsgazdag özvegy, Glavári Hanna, és a lump szívtipró Daniló gróf Párizsban játszódó fordulatos szerelmi történetét meséli el ármánnyal, szerelemmel, és Lehár szédítő-bódító, halhatatlan melódiáival, Szabó Máté rendezésében.

Frida lesz az egyik premier.

Márciusban érkezik a lebilincselő személyiségű, és tragikus sorsú festőnő, Frida Kahlo életét és művészetét bemutató, a színházat, az élőzenét, a kortárs táncot és a videóművészetet egyesítő előadásunk az Átrium Film-Színházba. A Duda Éva Társulat és az Operettszínház művészeinek együttműködésében megvalósuló, Frida című zenés-táncszínházi produkció főszerepében Gryllus Dorka és Gubik Petra bizonyítja majd sokoldalú tehetségét. Szertelenség és kicsapongás, lesújtó tragédiák, egy életre szóló szerelem és persze a meghökkentő festmények magával ragadó története ez. A kora XX. századi Mexikóváros, Detroit, New York és Párizs forgatagában járunk, ahol a technika, a művészet és a világnézet is forradalmi.

Márciusban először az Operettszínház egyik legnagyobb sikerét, Gérard Presgurvic világhírű francia zeneszerző Rómeó és Júliáját tűzzük műsorra KERO rendezésében. A Shakespeare klasszikus színművéből készült musical a tavaszelőn négy alkalommal lesz látható a Nagyszínpadon a teátrum ifjú sztárjaival a főbb szerepekben. Szintén Gerard Presgurvic nevéhez köthető az elmúlt évszázad egyik leghíresebb irodalmi nőalakja, Scarlett O’Hara történetének megzenésítése, amelynek párizsi bemutatója után a magyar alkotók, Kerényi Miklós Gábor és Somogyi Szilárd szabad kezet kaptak, így születhetett meg az Elfújta a szél hazai verziója. Az őszi széria sikerei után az előadást áprilisban láthatják újra Veréb Tamással és Muri Enikővel.

A szerelemnek azonban nem kell mindig tragikus véget érnie, néha egyszerűen csak bonyolultabb, mint azt első látásra gondolnánk. Így van ez Jacobi Viktor legfontosabb művében, a Sybill-ben is. A nagyoperettben, amely zeneszerzőjének nemzetközi hírnevet szerzett, látszólag senki sem azért epekedik, akiért kellene…vagy mégis? Hogy a cári Oroszországban játszódó szövevényes történetben – amelyben ezúttal két primadonna és két bonviván küzd a szerelemért – végül minden a helyére kerül-e, győződjenek meg a saját szemükkel!

Mi történik akkor, ha három excentrikus milliomosnő ellátogat egy képzeletbeli balkáni országba, ahol egész más viszonyok uralkodnak, mint amikhez ők hozzászoktak? És hogy kerül ide a csapásolás és Mickey Mouse? Kiderül Kálmán Imre különböző zenei stílusokat bravúrosan elegyítő operettjéből, A chicagói hercegnőből március 5-én délután és este, valamint április 7-én és 8-án a Nagyszínpadon. Aki pedig ez alapján kedvet kapott, hogy közelebbről megismerje a kálmáni életmű legragyogóbb állócsillagait, annak szívből ajánljuk még a zeneszerző leggyakrabban játszott művét, A Csárdáskirálynőt, de a decemberben, KERO rendezésében visszatért, csodaszép szólókkal, andalító duettekkel és vérpezsdítő táncokkal fűszerezett Marica 10000 előadást is, amelyek szintén helyet kaptak a teátrum március-áprilisi műsorán.

A szabadság és a szerelem utáni vágy kimeríthetetlen és megunhatatlan témája a zenés színházi előadásoknak, számos műhöz nyújtott már ihletet, és nem is lehetne aktuálisabb máskor, mint a tavaszi hónapokban. A romantika mellett a történelmi témákra is fogékony nézőinket ezért két  forradalmi témájú musicallel is várjuk: a Marie Antoinette a Nagy Francia Forradalom idején, a Lady Budapest pedig az 1956-os budapesti események kulisszái között játszódik.

Míg az Elisabeth, és a Mozart! világszerte népszerű szerzőpárosának legújabb darabjában a címszereplő boldogtalan királyné és egy nehéz sorsú szegény lány, Margrid történetén keresztül elevenednek meg a XVIII. századi Franciaország legnagyobb konfliktusai, a Lady Budapestben egy önzetlen, angol arisztokrata  hölgy, Lady Ashton próbálja megsebesült szerelmét, az egyetemi tanár Veres Pált megmenteni az ’56-os megtorlástól.

A történelmi kalandozást megkoronázandó, a Lady Budapest szerzőpárosának, Kocsák Tibornak és Miklós Tibornak a másik, nagysikerű musicaljére, az Abigélre is megválthatod jegyedet.

Nyolchetes, ovációval kísért nemzetközi turnéja után ismét visszatér a színházba A Szépség és a Szörnyeteg című családi musical, hogy Berlin, Bécs, Zürich és Baden-Baden után a Nagymező utca közönségét is újra elvarázsolja. És mivel meséből sosem elég, a gyermekeket és a lelkükben ifjú felnőtteket a kedves és melegszívű Belle meséjén kívül Oszvald Marika zenés „kavalkádjával”, az Oszi Boszi, a repülő nagyanyó című meseshow-val, az évek óta kedvenc Musicalmesékkel, és az Ördögölő Józsiás című mesejátékkal várjuk a Nagyszínpadon, a Raktárszínházban pedig az Erdei kalamajka című zenés játékunkkal kedveskedünk nekik.

A fentiek mellett a Raktárszínház színpadán márciusban és áprilisban is láthatóak lesznek a Lili bárónő, a Virágot Algernonnak, a Jövőre, Veled, Itt! és a Régi nyár című előadások is, a Nagyszínpadon változatlanul megtekinthető lesz a magyar operett-irodalom egyik legsikeresebb műve, a Mágnás Miska, míg az Átrium Film-Színházban tavasszal is műsoron tartják a Nők az idegösszeomlás szélén című musicalünket. Pedro Almodóvar filmjének színpadi adaptációjában az Operettszínház sztár-hölgyei, a vérpezsdítő latin dallamok és a mediterrán életérzés együttesen garantálják a forró hangulatot!

Szólj hozzá!

Jó hír a U2 kedvelőinek

Aradszky László őszintén vallott egykori rossz szokásáról