Easybox esetén, ha lejár az SMS-ben/ emailben jelzett átvételi határidő, a csomagot nem veheted át később, hanem automatikusan visszaküldik a feladónak meghatározott időn belül. Ilyenkor a további lehetőségeid attól függnek, milyen webáruháztól rendeltél, és hogy a feladó hogyan kezeli a visszaérkezett küldeményt.
Mennyi az Easybox átvételi határidő, és mi történik utána?
-
Az eMAG–Sameday Easybox értesítőjében 36/48/72 órás átvételi idő szerepel (konkrétan az SMS-ben és e-mailben látod a határidőt).
-
A Sameday ÁSZF szerint, ha a címzett a határidőn belül nem veszi át a csomagot, az Easyboxban történt elhelyezéstől számított legfeljebb 5 munkanapon belül a küldemény visszaküldésre kerül a feladónak.
-
A lejárt kódot jellemzően már nem fogadja el az automata; a csomag a „lejárt tárolási idő” státusz után logisztikailag visszafordul a feladó irányába.
Milyen jogaid vannak, ha lejárt az átvételi határidő?
-
Jogod van tájékoztatást kérni a csomag státuszáról az Easybox/szállító ügyfélszolgálatán vagy a webáruháznál (nyomkövetési szám alapján megmondják, visszaküldés alatt van-e, vagy már visszaért a feladóhoz).
-
Jogod van a webáruháztól rendezést kérni (újraküldés vagy vételár-visszatérítés), de nem kötelesek ingyen újraküldeni – sok ÁSZF szerint ez „át nem vett” csomagnak minősül, ahol a plusz szállítás költségét rád terhelhetik.
-
Ha a webáruház már visszakapta a csomagot, kérheted a szerződés elállásként való kezelését és a vételár visszafizetését, de jellemző, hogy a szállítási díjat nem térítik vissza, vagy levonhatnak kezelési költséget (ezt az adott webshop ÁSZF-je rendezi).
Mit tehetsz, ha szeretnéd mégis megkapni a csomagot?
-
Vedd fel a kapcsolatot a webáruházzal, amint észreveszed, hogy lejárt a határidő, és érdeklődj, mikor várható a visszaérkezés hozzájuk, és milyen feltételekkel kérhetsz újraküldést (új szállítási díj, esetleges utánvét).
-
Ellenőrizd az adott Easybox szolgáltató (Sameday) GYIK oldalát és ÁSZF-jét, mert abban részletesen leírják a tárolási időt, a visszaküldés menetét és azt, hogy van‑e bármilyen egyedi méltányosság (általában nincs, automatikus a visszaküldés).
-
Ha a csomag utánvétes volt, a sikertelen átvétel miatt a webáruház dönthet úgy, hogy jövőben csak előre fizetéssel szolgál ki – ez üzletpolitikai döntés, de nem jogellenes.