Életének 72. évében elhunyt Sas István film- és reklámfilmrendező, reklámpszichológus, a Magyar Televízió (MTV) korábbi munkatársa, az utóbbi évtizedek számtalan emlékezetes reklámjának alkotója.
Sas István halálhírét a Budapesti Gazdasági Egyetem marketing tanszékének vezetője, Harsányi Dávid is megerősítette hétfőn a Kreatív Online szakmai honlapnak.
Sas István 1946. augusztus 16-án született Budapesten; 1970-ben az ELTE pszichológia szakán szerzett diplomát.
A Magyar Televíziónál már 1965-től kameramanként dolgozott, majd a Mafilm dramaturgja volt. Néhány önálló reklámfilm után rendezővé nevezték ki, ezt követően több mint kétezer reklámfilmet jegyzett íróként és rendezőként, többek között a Disznósajt, a Pécsi kesztyű, a Hurka Gyurka, a Skála Kópé, a Cascót akarok, a Libero, a Beautiful Budapest, a Magyar rapszódia, a Kastélyok, az Egy ország ízei vagy a Miskolc felett a nap reklámokat.
Sas István 1999-2001-ben a Magyar Televízió szórakoztató-közéleti igazgatója, 2004 és 2006 között az MTV Új Média Kft. ügyvezető igazgatója volt. Sok éven át a magyar reklámfilmversenyek nyertese volt, a cannes-i reklámfilmfesztiválokon egy Ezüst és nyolc Bronz Oroszlán-díjat kapott.
Reklám és pszichológia címmel 2005-ben, Az ötletes reklám címmel 2007-ben jelent meg könyve; bővebb publikációs listája saját honlapján (http://www.sasistvan.hu) olvasható.
A legnevesebb magyar reklámfilmrendezők egyikeként számon tartott Sas Istvánt 1984-ben Balázs Béla-díjjal, 1988-ban érdemes művész címmel tüntették ki, 2007-ben pedig megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét.
MTI
https://www.youtube.com/watch?v=eRZP-IgQ53o