Prezentációt készülsz tartani, és szeretnéd megismerni a lebilincselően érdekfeszítő előadások készítésének titkát? Akkor a legjobb helyre érkeztél, a cikkben ugyanis feltárjuk előtted a kihagyhatatlan elemeket.
Mindegy, hogy céges környezetben, más vállalkozók vagy üzletemberek előtt készülsz éppenséggel előadni, az itt leírtakat alapul véve nagymértékben növelni tudod a fogadtatás sikerének esélyeit.
Az első lépés, ha érdekes prezentációkat szeretnél tartani
Fel kell ismerned, hogy a célközönséged ismerete nélkül nem fog menni a dolog. Tekints a feladatra úgy, mintha csak egy tárgyalásra vagy értékesítési szituációra készülnél. Ezekhez a helyzetekhez hasonlóan itt is a befogadó közönség a siker kulcsa.
Ahogy céges környezetben például egy MiniCRM típusú CRM szoftver segít felkészültnek lenni, úgy egy-egy előadás előtt is az első és legfontosabb lépés az, hogy megismerd a célközönség érdeklődését, igényeit és preferenciáit.
Gondold át, hogy kik fogják látni és hallani a prezentációdat. Nekik milyen fő kérdéseik, problémáik, elakadásaik, vagy akár céljaik lehetnek a témádban? Gondold végig, hogy milyen szinten vannak a témakörben, és mennyire kell majd a dolgok mélyére ásnod?
Egy lebilincselően érdekes előadáshoz a következők is kelleni fognak
Fel kell építened a prezentációd struktúráját. Az előadásod ugyanis egy jól strukturált üzenetet kell, hogy közvetítsen. Ami átlátható, követhető, megvan benne a logika és emlékezetes. A legjobb prezentációk általában egy bevezetővel indítanak, amit néhány fontosabb pont kifejtése és egy összefoglaló rész követ.
Vizuális elemekkel is könnyebben befogadhatóvá teheted a mondandódat. Például képekkel, diagramokkal és animációkkal. Azonban fontos, hogy a vizuális elemek ne legyenek zavaróak, és ne vonják el a figyelmet a beszédedről.
Ha a mondandódat és az előadásodat vizuálisan is megtámogatod, akkor a diákat ne rakd tele szöveggel. Hisz a cél az, hogy rád figyeljenek, és ne olvassanak közben. Ezt sokan elrontják, neked nem célszerű belecsúszni ebbe a hibába.
Néhány további tipp, amelyekkel bármilyen prezentáció megfűszerezhető
Egy érdekes és tanulságos történet elmesélésével mindig felkelthető és meg is tartható a közönség érdeklődése. Azért, mivel a történetek vagy releváns példák segítenek jobban megérteni a témát, és megjegyezni az információkat.
Ha lehet, próbálj olyan történeteket vagy példákat találni, amelyek relevánsak a célközönség számára és a választott témához. Interaktív részeket is beiktathatsz, például kérdések vagy rövid játékok formájában.
Ezek szintén segítenek a közönség számára, hogy aktívabban részt vegyenek a folyamatban, egyúttal jobban megértsék a számukra közvetített üzenetet.