in

Ismert nagynyomású szivattyúk: ezek a jellemző hibáik és így lehet felújítani őket

Az egyes szivattyútípusok esetén eltérő, hogy mik a jellemző hibák. A felújításuk tekintetében is vannak különbségek. Nézzük, melyek ezek a differenciák!

Amit a Bosch nagynyomású szivattyú típusairól tudni kell

 

A Bosch CP1-es és CP1H-s szivattyúk esetében a nyomásszabályozó szelep szokott meghibásodni. Megesik, hogy az üzemanyag útját álló mikroszűrő tömődik el. Mivel ezek a szivattyúk 1400-1600 baros nyomáson üzemelnek, így nem meglepő, hogy ezekkel az alkatrészekkel szokott gond lenni, hiszen ezek kapják a legjelentősebb terhelést.

 

A szivattyúban és a rail csövön is elhelyezkedhet a nyomásszabályozó szelep. Éppen ezért sok esetben a rail cső ultrahangos tisztításával együtt lehet csak komplett bevizsgálást végezni.

 

A CP2-es szivattyú hasonlóan működik, mint a soros adagolók. Fordulatonként ugyanakkor ez a típus háromszor hozza létre a szükséges nyomást. Tudni kell róla, hogy külső, saját fogaskerekes tápszivattyúja van.

 

A CP3-as és CP4-es szivattyúk esetében a mennyiségszabályozó rendszerrel szokott probléma adódni. A rendszer feladata az, hogy kialakítsa a rendkívül precíz szállítási mennyiséget, ezt továbbítja a szivattyú a rail csőbe. Éppen egyenlő ez a mennyiség azzal, amit adott nyomás esetén felvesznek az injektorok.

 

Tudnivalók a Delphi nagynyomású dízel szivattyúiról

 

A Delphi DFP.1 a legelterjedtebb e gyártó szivattyúi közül. Ezeket építették a Ford Mondeókba, Renault 1. DCI motorokba, de Hyundai és Kia motorokban is megtalálható ez a változat. Ezenfelül a DFP3.1 és a DFP6.1 is említésre méltó.

 

A görgős csapágy ezeknek a szivattyúknak az az alkatrésze, amelyik a legnagyobb igénybevételnek van kitéve, mégpedig azért, mert a meghajtása ezen fut. Az idő múlásával a golyós csapágyakból leválhatnak parányi fémszemcsék. Ez a jelenség a szivattyú belső felületét koptatja, egyúttal pedig az injektorokban is kárt tesz.

 

Fontos, hogy üzemanyagszűrő csere esetén mágnessel ellenőriznie kell a szerelőnek, hogy vannak-e benne szemcsék. Ha időben észreveszi valaki a figyelmeztető jeleket, akkor több százezres kiadást és jelentős kellemetlenséget lehet megspórolni. 

 

Mind a három szóban forgó típusa gyári technológiával és alkatrészekkel felújítható. 

 

Fontos információk a Denso nagynyomású dízel szivattyúi kapcsán

 

A Denso HP0 szivattyú főként kombájnok és a John Deer márkájú traktorok esetében került alkalmazásra. A HP2 szivattyú 1350 bar körüli nyomáson üzemel. Ez egy olyan szivattyú, ami két mennyiségszabályozó szeleppel van felvértezve, de csak akkor tud jól működni, ha pontosan van pozicionálva már beszereléskor.

 

A Denso HP3 szivattyú egy kétdugattyús elemmel rendelkező alkatrész. Saját toroid fogaskerekes feltöltő tápszivattyúja van. A HP4 szivattyú háromdugattyús elemmel, továbbá saját toroid fogaskerekes feltöltő tápszivattyúval bír. A HP3-as és a HP4-es szivattyú esetében a nyomás és a mennyiség szabályozása egyaránt hozamszeleppel valósul meg.

Szólj hozzá!

Napon belüli, kvázi azonnali költöztetés: lehetséges?

Tartalomkezelés hatékonyan vállalati szoftver segítségével