Sokan vágnak bele úgy egy-egy vállalkozásba, hogy csak annyit tudnak, hogy van valami dolguk, legyen az egy termék vagy szolgáltatás, amire saját belátásuk szerint szüksége lehet az embereknek. Bár ma már nagyon sokrétű tudást igényel a vállalkozói lét, azért a legkevesebb esetben áll fenn az a szerencsés együttállása a csillagoknak, hogy a cégalapító/cégvezető egyben polihisztor is.
Éppen ezért folyamatos tanulás és fejlődés jellemzi minden cégtulajdonos életét, legalábbis azét biztosan, aki hosszú távon tervez talpon maradni a vállalkozásával!
Fontosak az alapok!
A marketing és a sales mindennek az alapja, ezekhez pedig feltétlenül kell egy felhasználóbarát, ütős és értékes tartalmakkal rendelkező honlap, így ha úgy érzed, nem biztos, hogy annyira jól funkcionál a te weboldalad, akkor mindenképp igényeld a Klikkmarketing honlap audit szolgáltatását.
Enélkül ugyanis nem létezik eredményes marketing és hatékony sales, avagy értékesítés. De hogy pontosan ugyanarról beszéljünk, nem árt tisztázni a két fogalmat.
Mi a marketing?
A marketing gyakorlatilag nem más, mint az a tevékenység, amelyet végezve minél több emberrel igyekszel megismertetni a termékedet vagy szolgáltatásodat. Nevezhetjük ezt reklámnak is, amelynek számtalan csatornája van, és persze fontos, hogy minél több csatornán célcsoport-specifikusan juttasd el az üzenetedet az emberekhez.
Ezzel ki is emeljük az egyik fontos tulajdonságát, ami nem más, mint az egyoldalú kommunikáció. Itt ugyanis te mint vállalat mondod el, mit tudsz adni az embereknek, és nekik miért jó, ha elfogadják tőled a felkínált árut. Visszajelzésre, kérdésre itt nincs igazán lehetőség, de természetesen azzal, hogy rákattint a weboldaladra, a landing oldaladra, máris elkezdődhet egy egészen másfajta szakasz kettőtök kapcsolatában.
Mi a sales?
A marketinggel szemben a sales már egy kétoldalú párbeszéd, ahol az érdeklődő kérdéseire adekvát válaszokat adsz, a kifogásait pedig hatásosan kezeled. Tulajdonképpen akiket a marketingeddel a honalpodra tereltél, őket “zárod” le mintegy vásárlóvá téve őket.
Persze itt sincs vége a dolognak, hiszen az értékesítés is egy külön műfaj, nem mindegy, hogyan teszed ahhoz, hogy aztán újból vásároljon nálad, vagy ami még jobb, tovább ajánljon téged másoknak!
Együtt, egymásért!
Ha igazán sikeres vállalkozást szeretnél, akkor mind a marketingre, mind pedig a salesre igen komoly hangsúlyt kell fektetni. De nem állhatsz meg ennyinél, hanem a kettő területet összhangba is kell hoznod egymással, ez pedig igazi kihívás lesz.
Természetesen ha tudod, hol találod az igazán hasznos tartalmakat, ha jó könyveket olvasol és olyan képzéseket, szolgáltatásokat veszel igénybe, amelyek segítségével napról napra fejlesztheted a vállalkozásod, akkor nyert ügyed van. Szerencsére a Klikkmarketingnél mindezt megtalálod, így ha még nincs bejáratott marketing és sales szakértőd, akkor ne keress tovább!