in

A szakértői státuszépítés már nem csak az ügyfelek felé fontos

Most van csak igazán szükség a kreatív céges kommunikációra

A sikeres újrakezdés érdekében elkerülhetetlen, hogy új csatornákat nyissanak a cégek az ügyfeleik és a munkavállalóik felé

Az elmúlt másfél évben nagyot fordult a világ, és szinte egy csapásra megváltozott a vállalkozások és a munkavállalók helyzete, amihez mindkét félnek szélsebesen alkalmazkodnia kellett. Az újranyitás kapcsán Nagy Lehel, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese értékeli a jelenlegi lehetőségeket, és ad néhány azonnal bevethető tippet is a vállalkozásoknak a hatékonyság és a produktivitás fokozásáért, mert ahogy a Langmár Kommunikációnál tartják: „A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.”

A szakértői státuszépítés már nem csak az ügyfelek felé fontos

A szakértői státuszépítés az egyik legfontosabb hosszú távú feladat egy vállalkozás életében. A pandémia előtt ez többnyire az ügyfelek felé irányult, ám a munkavállalókat is érdemes megcélozni.

Számos cég igyekezett megtartani legjobb dolgozóit a válság ellenére is, mások azonban csak a leépítések árán tudtak túlélni. Ahhoz, hogy ezek a vállalkozások újra visszaállhassanak a korábbi létszámra és termelési szintre, képzett munkavállalókra, humán erőforrásra van szükségük.

A munkanélküliség miatt várhatóan sokan fognak pályázni a meghirdetett állásokra, beleszámítva azokat is, akik munkahelyet váltanak, így fokozott verseny alakul majd ki a vállalkozások között a legjobb munkavállalókért. Éppen ezért, céges szempontból rendkívül fontos, hogy ne csak az ügyfelek felé mutassuk meg az erősségeinket, tehát ne csak az ő irányukba legyen megfelelő a kommunikáció, hanem a munkavállalók felé is építsük a szakértői státuszunkat. 2008 óta cégünk egyik szlogene: Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ez talán ma fontosabbá vált, mint korábban bármikor – foglalja össze a helyzetet a langmar.hu szakértője.

Hogyan emelkedhet ki egy vállalkozás a konkurens cégek közül?

Minden cég motorja az értékes és lojális munkaerő. Azok a vállalkozások, amelyek új, elhivatott munkatársakat keresnek, vissza szeretnék csábítani a régieket, vagy erősíteni kívánják a csapatszellemet és az összetartozás-érzést az otthonról dolgozó kollégákkal, úgy tehetik ezt meg, ha folyamatosan kommunikálnak a rendelkezésükre álló online kommunikációs csatornákon.

A home office-ban dolgozókra ráadásul érdemes extra figyelmet fordítani, hogy érezzék: továbbra is fontosak, számítanak rájuk, és egy jól működő csapathoz tartoznak.

A Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese szerint van néhány olyan módszer, amit mindenképp érdemes alkalmazni a sikeres újraindulás érdekében.

Aki eddig még nem használta, itt az ideje, hogy elkezdjen a cégéről blogot vezetni, sikertörténeteket megosztani, illetve a közösségi médiában néhány mondatos referenciákat posztolni.

A vlogolás is jó ötlet. Egy-egy rövid videóval gyorsan és egyszerűen be lehet mutatni a céget, a napi rutint, a lelkesedést. Ráadásul könnyebben átmegy az üzenet és a hangulat is, amivel a munkavállalók könnyen azonosulhatnak.

Mindenképpen szükséges egy kis plusz kreativitást, érdekességet belevinni a kommunikációba. Noha sok szempontból nehéz napokat élünk, de egy kis humorral és jókedvvel átadhatjuk a jó hangulatot, mert ez az, ami most hiányzik sokak életéből. Ha a munkáltató ezt a pozitív szemléletet kommunikálja kifelé, akkor olyan személyeket fog bevonzani, akik jókedvűek, és lelkesedéssel szeretnének dolgozni a megfelelő körülmények között” – tette hozzá az üzleti kommunikációs szakértő.

Szólj hozzá!

Az Országos Roma Misszió jótékonysági gálaesten gyűjtött a hátrányos helyzetű gyermekeknek

Szolnoki Péter: “Amíg noszogatnak, addig nem érzem jól magam’