in

Extreme Digital ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség

Extreme Digital ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!

Az Extreme Digital 2001-ben indult, két magyar alapítóval, Várkonyi Balázzsal és Kelemen Gyulával. Az online értékesítési csatornát megelőzően először a Visegrádi utcai (Big), majd az Akácfa utcai és solymári bolt (Tekiré) nyitott meg. Ez utóbbi már 2002-ben bezárt. A saját üzleten felüli elektronikus kereskedelem területén való megjelenéssel, és ezzel párhuzamosan több kommunikációs eszköz használatával a vállalat hibrid marketingrendszert teremtett meg, egyben Kumar szerinti fejlesztés történt: a meglévő utak megtartása mellett új utakat alakított ki az áruház új kompetenciák fejlesztése mellett.

A kezdetekkor digitális fényképezőgépek internetes kereskedésére szakosodott áruház az online felületeken megjelent írásokkal ellentétben már az első perctől kezdve forgalmazott számítástechnikai alkatrészeket és komplett konfigurációkat. Az online forgalmazott termékek 2002 augusztusában 112 digitális fényképezőgépet, 24 digitális kamerát, valamint 104 számítástechnikai terméket öleltek fel. Az online áruház neve ekkor még Extrém Computer volt. De miben rejlett a siker, mi vezetett a folyamatos bővüléshez? „Az Extreme Digital Várkonyi által kidolgozott üzleti stratégiája a kezdetek óta változatlan. A cég az intenzív forgalom fenntartásának érdekében kis fedezettel és alacsony árréssel dolgozik.”

Az üzleti stratégia ennél azonban jóval összetettebb volt. Két fő célkitűzése volt a vállalatnak; az egyik az árak alacsonyan tartása, a konkurensek áraihoz képest jelentősen olcsóbban kínált termékek, valamint a leendő vevőkkel való kapcsolattartás, a bizalom megteremtése. Előbbit elősegítette, hogy az áruház – a hazai informatikai kiskereskedelemben manapság dúló gyakorlathoz hasonlóan – próbálta kerülni az Áfa fizetést az egyes termékeket külföldről beszerezve, 0 perces használt áruként értékesítve. Az ilyen módosított kétszintű disztribúciós csatornákhoz hasonló esetekben (külföldi nagykereskedés, hazai kiskereskedés) megszokott módon a forgalomba hozott termékek nem minden esetben rendelkeztek magyar nyelvű használati utasítással, hazai gyártói garanciával meg szinte soha. (Ez utóbbi problémára az áruház saját digitális-fényképezőgép szervize nyújtott megoldást, mely piacképes alternatívát nyújtott a vásárlók felé.)

Extreme Digital ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!

Szólj hozzá!

Direct One ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség

Foxpost ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség