Foglaljon helyet! címmel a színházjegy értékesítésről tartanak konferenciát a színházi szakma neves képviselői, igazgatók, marketing szakemberek, értékesítési szakemberek, gazdasági igazgatók részvételével a budapesti Nemzeti Színházban hétfőn.
A konferencián olyan kérdésekre keresik a választ mint, hogyan szervezzenek közönséget, hol és hogyan vásárol a közönség színházjegyet, valamint hogyan segíti a marketing a jegyeladást.
Hidvégi Áron a színházlátogatási szokásokat vizsgáló, friss, szeptemberi adatfelvétellel megvalósuló ezer fős országos reprezentatív kutatásukat mutatta be. Elmondta: az önbevalláson alapuló kutatás válaszadóinak 53 százaléka nyilatkozta azt, hogy legalább évente elmegy színházba. Ez az a réteg, amely potenciális színházlátogató lehet – tette hozzá a kutatási igazgató.
Kiemelte a szocializáció hatását: fontos az iskola, a család és a barátok szerepe azzal kapcsolatban, hogy mennyit járunk színházba. Beszélt a barátok, ismerősök szerepéről a marketingben és az ajánlásban.
Elmondta: a megkérdezettek 70 százalékának van kedvenc színésze az aktív magyar színészek közül. Több mint 130 színészt említettek, akiknek csupán 2 százaléka nem szerepelt a televízióban vagy filmen és 85 százalékuk rendelkezett valamilyen díjjal. A legtöbbet említett művészek között például Törőcsik Mari, Gálvölgyi János, Bodrogi Gyula, Eszenyi Enikő, Hernádi Judit, Rudolf Péter, Koltai Róbert és Pogány Judit is szerepelt. “Azt láttuk, hogy a celebfaktor kevésbé, inkább a valós színészi teljesítmény a fontos” – ismertette a kutatás eredményét.
Mint mondta, a szereplők személye a fiatalokat érdekelte a legkevésbé, ők a legnyitottabbak az alternatív előadásokra. Arról is beszélt, hogy a válaszadók fontosnak tartják a fiatalok színházi nevelését. A kutatás alapján a színházat nem valószínű, hogy valaha kiszorítja a film, nem versenytársa – szögezte le.
(MTI)