in

Posta ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség

Posta ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!

A magyar posta története a honfoglalástól a mai, állami tulajdonban levő Magyar Posta Zrt-ig terjed.

A rendszerváltás idején, 1989 decemberében a Magyar Posta három nagy szolgáltatási ága szétvált, három önálló vállalattá alakult, és létrejött a Magyar Posta Vállalat (ma Magyar Posta Zrt.), a Magyar Távközlési Vállalat (ma Magyar Telekom Nyrt.) és a Magyar Műsorszóró Vállalat (ma Antenna Hungária Zrt.).

A hagyományos postai szolgáltatásokhoz visszatérő Magyar Posta Vállalat a hálózat ésszerűsítésével, technológiai korszerűsítésekkel, új szolgáltatásokkal igyekezett reagálni a megváltozott helyzetre. A kilencvenes években korszerűsödött a pénzforgalmi bizonylatok rendszere és feldolgozása, létrejött az Posta Elszámoló Központ (PEK), a gépesített nagybani levél-előállító üzem, megkezdődött az Integrált Posta Hálózat bevezetése.

A postahálózat korszerűsítése jegyében postaügynökségek alakultak, bevezették a mobil postai ellátást és a postapartner programot. 2004-ben a szállítási-feldolgozási rendszer korszerűsítésére létrejött Budaörsön az Országos Logisztikai Központ, ami azt is jelentette, hogy megszűnt a vasúti szállítás, a postai küldeményeket azóta csak közúton szállítják.

1994-től részvénytársaságként, 2006-tól zártkörűen működő részvénytársaságként működik a magyar postaszolgálat. Modernizációjának méltatásaként 2009-ben World Mail Awards nemzetközi elismerésben részesült a Magyar Posta. 2013-tól az Európai Unió szabályai szerint az egységes piac létrehozása érdekében Magyarországon is liberalizálták a postai szolgáltatásokat.

Posta ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség!

Szólj hozzá!

Lidl ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség

Takarékbank ügyfélszolgálat – Itt az elérhetőség