Nemcsak Hollywood lehet otthonos, hanem a Fővárosi Nagycirkusz is! Ezt igazolja az a tény, hogy Penelope Cruz egy héten belül immár másodszor is megnézte a Vízi cirkusz – Atlantisz gyermekei című fantasztikus előadást, amelynek végén – a látott csodák hatásának engedve – az Oscar díjas színésznő még sokáig a helyén maradt, hogy a gyermekeivel együtt visszaidézzék a műsor legérdekesebb pillanatait.
Valami hasonlón fáradoznak a cirkusz alkalmazottai is. Visszaemlékeznek persze más és más indíttatásból. A színházigazgatóból cirkuszigazgatóvá avanzsált Fekete Péter például még most sem hiszi el, hogy az első igazi nagycirkuszos rendezése valóban annyira jól sikerült, hogy a Pedro Almodóvar felfedezte “csodálatos spanyol nő” kétszer is kíváncsi volt az egész estét betöltő programra.
Boginak, az infopultosnak már a világsztár puszta közelsége is olyan maradandóan felkavaró élményt jelentett, hogy bizony még a nyugodt éjszakai alvás is komoly veszélybe került. Ági a büfés, ambivalens. Nem kicsit haragszik azért, mert a közös fotó elmaradt, ugyan akkor büszke is arra, hogy nagy tételekben Ő adhatta el a Scooby-Doos nyalókákat Penelope Cruz gyermekeinek.
Penelopé nem vállalta
A pálma Szabó Lajos műszaki mindenesé, aki – a művésznő feltétlen rajongójaként – a produkció végén egy ékes angolsággal nyomban előadott függöny mögötti laza túrát és a fellépőkkel lebonyolítandó közös performancet javasolt. A protokolosokat megszégyenítő akció fényét nem veszi el, hogy Penelope Cruz az alulról jövő népi kezdeményezést – egyéb elfoglaltságra hivatkozva – finoman visszautasította.
A művésznőt Santiago Segura is elkísérte a cirkuszba. A Torrente-filmek címszerepéből ismert színész viszont Bözsikét – a ruhatárost – ejtette rabul. A szebb időket is megélt cirkuszi alkalmazott a non verbális vizuális élmény okozta magas láz ellenére azon gondolkodik, hogy a bohém filmsztár szállására hogyan jutassa el a lassan elkészülő kolbászos lecsót.
Fotó: Mernyó Ferenc