Retro csemege rovatunkban most a Kajla téma.
Míg a dekadens Nyugaton a Pif képregény örvendett töretlen népszerűségnek (minden újsághoz játék járt!), addig nálunk Pif vörös nyakkendős reinkarnációja, Kajla volt a ’70-es ’80-as évek úttörő mozgalmának jelképe, a Pajtás újság eposzi kelléke, az akkori kisdobosok és úttörők feltétlen jó barátja.
A magyar édesipar ráépülve az akkori népszerű úttörőmozgalomra, dobta piacra a Kajla csokit, reménykedve, hogy a népszerű Kajla feledtetni tudja a csoki teljes hiányát a termékben.
Legyünk őszinték: Bár Kajla csokinak hívtuk, csokládévaj nyomokban sem volt fellelhető benne, nugát volt ez is, mint a többi akkori táblás termék, enyhe citromos-rumos izesítéssel. Legfőbb erénye, hogy olcsó volt. A BÉV Budapesti Csokoládégyár nem gondolta, nem is gondolhatta, hogy mind a Pajtás magazin, mind Kajla népszerűségét aláássa majd a glasznoszty, maga alá temetve ezt a jó kis nugát táblát is.
De hát ez a sorsa minden olyan kezdeményezésnek, ami egy-egy éppen aktuális népszerű politikai hangulatot próbál meglovagolni. (Persze ki merészelte volna akkor az akkori rendszert aktuális politikai hangulatnak gondolni?)